De bouwwerkzaamheden aan de Costa Toscana

5 maanden geleden Pers

De bouwwerkzaamheden aan de Costa Toscana, het tweede Costa Cruises-schip dat wordt gevoed door vloeibaar aardgas, de ‘schoonste’ fossiele brandstof ter wereld, wordt voortgezet op de Meyer-scheepswerf in Turku.
De inaugurele cruise van Costa Toscana verlaat Hamburg op 28 juni 2021.

De assemblagewerkzaamheden zijn vandaag begonnen op de Meyer-scheepswerf in Turku aan de romp van Costa Toscana, het tweede schip in de Costa Cruises-vloot dat wordt aangedreven door vloeibaar aardgas, de ‘schoonste’ fossiele brandstof ter wereld .
    

Costa Toscana is het zusterschip van Costa Smeralda, dat op 21 december in gebruik is genomen. Dankzij het gebruik van vloeibaar aardgas, een innovatie die de Costa Group als eerste in de cruisesector introduceerde, deze nieuwe klasse met weinig impact op het milieu schepen kunnen zwaveldioxide-emissies (nulemissies) en zwevende deeltjes (95-100% reductie) nagenoeg elimineren, en ook de emissie van stikstofoxiden (85% directe reductie) en CO2 (reductie tot 20%) aanzienlijk verminderen. Costa Toscana en Costa Smeralda maken deel uit van een uitbreidingsplan dat in totaal zeven nieuwe schepen omvat die tegen 2023 aan de Costa Group worden geleverd, voor een totale investering van meer dan zes miljard euro. Maar liefst vijf van deze schepen worden gevoed door LNG.

De start van de rompassemblage aan Costa Toscana werd gevierd met een ceremonie waarbij het topmanagement van Costa Cruises en de scheepswerf Meyer Turku betrokken was. De burgemeester van Turku, Minna Arve, werd gekozen als meter van het evenement. Volgens de maritieme traditie werden tijdens de ceremonie een aantal herdenkingsmunten op de kiel van het schip geplaatst als symbool van goede wensen voor de bemanningsleden, passagiers en toekomstige reizen. De komende weken begint het schip vorm te krijgen in het droogdok van de scheepswerf, waar een groot deel van de romp al is geplaatst. Deze meet 100 meter en komt overeen met de “floating engine room unit” (FERU), die de motoren van het schip bevat.

Neil Palomba, president van Costa Cruises

Het gebruik van LNG op cruiseschepen is voor het eerst een integraal onderdeel van een groter verantwoord innovatieproject dat door de Costa Group wordt gepromoot om de milieu-impact van zijn vloot te verminderen. Ongeveer 70% van de schepen van de groep die momenteel in dienst zijn, zijn uitgerust met uitlaatgasreinigingssystemen genaamd Advanced Air Quality Systems, die de vrijwel volledige verwijdering van zwaveloxiden, een vermindering van 75% in deeltjes en een substantiële vermindering van stikstofoxiden garanderen. De Costa Group is ook een pionier in het gebruik van “walstroom” – waarmee schepen kunnen worden aangedreven met elektriciteit vanaf land terwijl ze zijn aangemeerd – en doet grote investeringen om al zijn schepen uit te rusten die momenteel in dienst zijn met deze technologie. Het bedrijf test ook het gebruik van lithium-ionbatterijen en brandstofcellen op sommige van zijn schepen.

De inaugurele cruise van Costa Toscana verlaat Hamburg op 28 juni 2021: 14 dagen met een eindbestemming van Savona en een programma dat lange gesprekken van twee dagen en één nacht omvat in Lissabon, Barcelona en Marseille, drie van Europa’s mooiste kuststeden . In de zomer van 2021 en tot de eerste week van november, biedt Costa Toscana cruises van een week om de cultuur, kunst en stranden van de westelijke Middellandse Zee te ontdekken, waarbij Savona, Napels, Cagliari, Palma de Mallorca, Barcelona en Marseille worden aangedaan. Van half november 2021 tot en met Pasen 2022 zal de route nog steeds een week duren, maar zal veranderen om twee van de meest geliefde Italiaanse kunststeden te bezoeken: Savona, Marseille, Barcelona, ​​Palma de Mallorca, Palermo en Civitavecchia / Rome. Cruises op Costa Toscana zijn al beschikbaar om online of via reisbureaus te boeken.