Wereldcruises stoppen hun reis omdat de havens gesloten zijn

foto van Wereldcruises stoppen hun reis omdat de havens gesloten zijn

Wereldcruises stoppen hun reis omdat havens gesloten zijn

Wanneer de CORONA uitbrak waren verschillende cruises actief . De kleinere cruises werd gestopt bij hun laatste haven ,maar voor een 120 daagse wereldcruise is dat iets anders .

MSC Magnifica

De MSC Magnifica heeft maandag 20 april aangelegd in de haven van Marseille na hun grote wereldreis te hebben onderbroken.
Het schip was het laatste cruiseschip van MSC dat nog met passagiers rondvoer. Aan boord van de MSC Magnifica waren 1769 passagiers en 927 bemanningslede, .. Het schip zat in een gesloten bubbel omdat aanmeren in havens niet mogelijk was voor passagiers.
Niemand van de 1769 passagiers en 927 bemanningsleden was besmet met het coronavirus.
De MSC Magnifica was in januari begonnen aan een 118 dagen durende wereldcruise. Ongeveer de helft van die cruise kon min of meer normaal verlopen. Half maart lag de Magnifica in Hobart, Australiƫ toen besloten werd dat passagiers niet meer aan land mochten om excursies te maken.
Sommige passagiers zijn daarop terug naar huis gevlogen met de aanwezige vluchten die er nog waren.
Daarna voer de Magnifica door naar Wellington in Niew-Zeeland, waarna de reis terug naar Europa werd gemaakt. De Magnifica is, afgezien van enkele bevoorradingsstops, 40 dagen op zee geweest.
Passagiers hebben al die tijd het schip niet verlaten, tot de aankomst in Marseille.

Costa Deliziosa

De wereldcruise van de Costa Deliziosa werd stopgezet vanwege de corona-pandemie in 2020. Het schip bleef varen met alleen technische stops .De cruisemaatschappij was gedwongen om de verkoop van toekomstige cruises te herzien door de reisbeperkingen en uitbraken van het virus, waardoor het schip in het voorjaar van 2020 aan het einde van haar wereldreis in een soort "veilige bubbel" terechtkwam.

In maart 2020, toen het coronavirus wereldwijd werd erkend als een ernstige bedreiging, moest Costa Cruises de wereldcruise van de Costa Deliziosa stoppen.
Het schip maakte na 14 maart 2020 alleen nog technische stops en refueling aan, waarbij het vaak voor anker bleef.

Overlast aan boord: Ondanks de pogingen om een veilige omgeving te behouden, voelden passagiers wel bezorgdheid door het nieuws dat binnenkwam vanuit de rest van de wereld. De Costa Deliziosa was het laatste schip die terugkeerde na het uitvaren in een veilige bubbel door de pandemie, waardoor de crew en passagiers in isolatie bleven van de crisis.

Maar de ontschepping gaf wel problemen in Marseilles. Lange reizen waren verboden in Frankrijk . Hoe kunnen deze reizigers nog terug thuis geraken ?
Er werd druk gezocht naar oplossingen en de Franse overheid hebben uitzonderlijk reistoelatingen gegeven voor de Covid-vrije passagiers die wekenlang aan boord zaten op zee op een cruiseschip om terug naar huis te gaan.
Het was een ganse logistieke operatie die dagenlang duurden.
Zolang de passagiers aan boord bleven was er geen gevaar , maar de havens waren dicht .
Uiteindelijk zijn alle passagiers van boord kunnen gaan in Frankrijk (en Italiƫ) en naar huis kunnen gegaan .

De crew bleef aan boord en het schip bleef voor anker voor de haven tot daar oplossing voor was . Meeste crew is van Aziatische afkomst en deze vluchten zijn nu opgeschort wereldwijd .

Het jaar 2020 was voor velen een bijgewoon jaar . De Corona virus Covid-19 en later de mutanten zorgen voor een ongewone situatie in de ziekenhuizen en gans de wereld . De reissector werd stilgelegd en reizigers werden met extra vliegtuigen teruggevlogen naar huis . Ook de cruisesector werd stilgelegd . De nog varende cruiseschepen toen ( wereldcruises ) werden ingekort en de passagiers werden terug naar huis gebracht wat niet eenvoudig was . Havens waren gesloten , grenzen dicht , luchtvaart stil en reisbeperkingen op het vaste land. Bijzonder werden dan havens eventjes opgesteld om reizigers terug naar huis te laten gaan .De bemanning van de cruise schepen werden ook naar huis gestuurd naar hun land , maar dan met cruiseschepen . De luchtvaart lag ook aan de grond toen. De cruiseschepen werden wereldwijd aan anker gelegd voor de havens met minimale bemanning voor zeewaardig te zijn en klein onderhoud . Deze schepen werden dan met tenders bevoorraad . Een nooit eerder geziene situatie .

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Copyright 2025 Cruisenieuws - All rights reserved